Good Impact, ahol a civil és vállalati szféra összeért

 

Klímavacsora - adománytaxi - jóga - hogyan küzd a non profit és a for profit szektor együtt a fenntarthatóságért

 

 

A Coca-Cola zöld családi programot és mesés lélekfrissítést, az Erste Bank jótékony jógát vásárolt, míg az A38 hajó például a klímavacsora iránt érdeklődött a mai Good Impact Fenntarthatósági Vásáron, az év exkluzív CSR eseményén. 2020. január 30-án Budapesten délelőtt, a most nyílt belvárosi pálmafás rendezvényhelyszínen, a Twentysixben közel 50 nagyvállalati vezető járta végig 8 civil szervezet showroomját Novák Péter műsorvezetése mellett. 

 

A különlegesen berendezett showroomokban a civilek üzleti szolgáltatásaikat 8-8 percben mutatták be - mind ötérzékszervvel  kipróbálható, megkóstolható, átélhető módon. Az Adománytaxi egy napos jótékony csapatépítése miniatűr verzióját mutatta be, a Szatyor Egyesület szezonális finomságokkal mutatott rá a klímatudatos étkezésre, a Napra Forgó Egyesület a mindennapi stressz hatásaival sokkolta a nagy cégek vezetőit. A Hősök tere azonnal rátapintott a bennünk élő előítéletekre, az AdniJóga pár perc alatt lelazította, a Világszép Alapítvány meséivel kábította el az egész komoly blézeres-inges társaságot. De a Magyar Zsonglőr Egyesület kislabdákkal, a Mimó és Csipek pedig zenés bábshowval pörgette fel a hangulatot úgy, hogy a vállalati vezetők közül mindenki több szolgáltatást is végül felírt bevásárlólistájára. Összesen 25 együttműködés indult el ma a civilek és cégek között.

 

 

          BP M4366BP M4404BP M4082BP M4498

 

A programok a vállalatok számára valódi belső kihívásokra kínálnak megoldásokat mint például munkavállalói lojalitás növelés, zöld iroda kialakítása, stresszkezelés, miközben a szolgáltatások megvásárlásával a társadalom jobbításához járulhatnak hozzá - többek között a klímatudatos fogyasztáshoz, vagy épp gyermekotthonban élők, sérült vagy hátrányos helyzetű emberek támogatásához. 

 

 A programra évről évre egyre több, idén már 50 vállalati döntéshozó jött el: többek között a BP, Coca-Cola, dm, Erste bank, MVM vagy PwC felsővezetői, CSR, HR, PR vezetői.

 

Az esemény célja, hogy valós együttműködések szülessenek a non-profit és a for-profit szektor között, amelyek hosszú távon segítik a környezeti, társadalmi fenntarthatóságot, de közben a vállalat számára is előnyösek. Az esemény idei főtámogatója az ország energiatermelésének felét biztosító MVM Paksi Atomerőmű Zrt., aki azért tűnik fel évről évre a támogatók sorában, mert abban az energiában is hisz, amelyet a Good Impact képvisel a civil szervezetek és a nagyvállalatok összekapcsolásával.

 

"Nagy örömmel csatlakozunk minden évben a Good Impacthez, hiszen jobbnál jobb szolgáltatásokat, ötleteket ismerhetünk meg, vihetünk el a céges környezetünkbe. Arról nem is beszélve, hogy az esemény során nem csak jó ügyeket, szolgáltatásokat ismerhetünk meg, de a programok, a megközelítések elképesztően szórakoztatóak is, a wow-hatás biztosan nem marad el. Az Erste Bank az idei évben nem csak vásárlóként érkezik az eseményre, de támogatóként is segíti a Good Impact létrehozását, hiszen a 200 éves Erste küldetése is az, hogy éltesse, fejlessze, minden lehetséges eszközével támogassa a magyarországi civil szervezeteket, és rajtuk keresztül társadalmilag fontos ügyeket.”- mondta el Szalay Orsolya, az ERSTE Bank Social Banking vezetője, az esemény másik kiemelt támogatója. Mellettük a BP, a Praktiker és a Kultúrpart is hozzájárul a különleges rendezvény létrejöttéhez.

 

A Good Impacten nem adományozásról van szó - az elmúlt években több mint 45 sikeres együttműködés jött létre a Good Impactnek köszönhetően. A civil szervezetek A Civil Akadémiáról és pályázás útján kerültek be a vásárra, a programjaik egységesen 300.000 forintba kerülnek. “Segítünk a civil szervezeteknek a professzionális szolgáltatások kifejlesztésében, a cégeknek pedig megtalálni a nekik való programokat. Hiszünk benne, hogy nagyon sok hasznosítható tudás, kompetencia érhető el a civil szektornál és hiszünk abban, hogy a vállalatok és non-profitok együtt nagyobb hatást érhetnek el egy fenntarthatóbb életért, mint külön-külön” - mondta el Kiss Gyöngyvér, a programot megálmodó és szervező Civil Impact Közhasznú Nonprofit Kft. alapító-ügyvezetője.


A GOOD IMPACT 2020-AS SZERVEZETEI:

 

                                           

Adni Jóga Alapítvány              Adománytaxi Alapítvány              Europalánta Egyesület           Hősök Tere Kezdeményezés                                                                                                               

Magyar Zsonglőr Egyesület      Napra Forgó Nonprofit Kft.           Szatyor Egyesület                 Világszép Alapítvány                 

 

 


 

A Forbesban megjelent cikk a Good Impactről

 

"Csak a mai eseményen harmincöt megállapodás született, de ami ennél is fontosabb, voltak elgondolkodtató szembenézések saját sztereotip gondolkodásunkkal, jelenlegi életmódunk fenntarthatatlanságával, ezeken át pedig az együttműködés erejével is."

 

 

 https://forbes.hu/legyel-jobb/cirkusz-joga-es-citromfuves-meseolaj-tobb-mint-10-millio-forint-ment-jo-helyre-a-bullshitmentes-fenntarthatosagi-vasaron/

 

 


 

 

KÖSZÖNJÜK TÁMOGATÓINKNAK, HOGY HOZZÁJÁRULTAK A 2020-AS GOOD IMPACT SIKERÉHEZ! 

 

 



 

Időpont: 2020.01.30.

Helyszín: TWENTYSIX (1061 Budapest, Király u. 26.)


A Good Impact eseményen civil szervezetek öt érzékszervre ható bemutatókkal kínálják megvételre vállalati projektjeiket. 


A Civil Impact Közhasznú Nonprofit Kft. 2016 májusában rendezte meg első presztízs rendezvényét, a Good Impact Fenntarthatósági Forgatagot, amely a fenntarthatósági vezetők és civil szervezetek képviselőinek új találkozóhelye egy rendhagyó rendezvényformában. A vállalatok és nonprofit szervezetek együttműködéséből olyan projektek születhetnek, amelyek jobbá tehetik társadalmunkat és környezetünket. A Good Impact azért jött létre, hogy találkozhassanak azok, akik elindítják ezeket a jó hatásokat.

 

A Good Impact rendezvényen civil szervezetek rövid, erőteljes és rendhagyó prezentációkban ún, „showroomokban” mutatják be innovatív társadalmi szolgáltatásaikat vállalati döntéshozóknak mindössze 8 percben. Ezek a projektek a vállalatok számára kialakított valós szolgáltatások, és egyben a társadalmi és környezetei fenntarthatóságot is szolgálják. Cél a vállalati felelősségvállalás előmozdítása.


 


Kiknek ajánljuk a Good Impactet:

- Olyan felelős HR, CSR, PR és /vagy marketing kommunikációs vezetőknek, felsővezetőknek, akik nyitottak arra, hogy kipróbálják és beépítsék a civil szaktudást a mindennapi vállalati működésbe.
- Olyanoknak, akik számára kiemelkedően fontos a társadalmi és környezeti fenntarthatóság.
- Azoknak, akik szeretnének valami frisset, újat és igazán hiteleset megvalósítani a céges működésbe.
- Akik a dolgozói lojalitás-építésre, a hatékonyságnövelésre, a mindennapi céges kultúrafejlesztésére, változásmenedzsmentre vagy éppen az employer branding erősítésére keresik a válaszokat. 
- Akik hisznek abban, hogy a világ teljesebb lehet akkor, ha a jó ügyek, missziók a vállalatok életébe is bekerülnek, és a cégek maguk is alakítói lehetnek világunknak, társadalmunknak.


Eredményeink:

Igazi sikernek könyveljük el, hogy eddigi rendezvényeinken a Várkert Bazárban, a Brody Studios-ban és a Palazzo Dorottyában:

- Közel 200 vállalati döntéshozó vett részt és összesen 24 civil szervezet mutatkozhatott be.
- A felkínált szolgáltatások már a Good Impact rendezvényen vagy a rendezvényt követő időszakban gazdára találtak.
- Az együttműködések sikeresen megvalósultak, gyümölcsöző kapcsolatok jöttek létre.
- Noha a három rendezvényen mindösszesen közel 5 millió forint értékben kötött üzletet a két szektor, az eseményen túl még további 25 üzleti partnerség kialakításáról tudunk.
- Számos olyan érdeklődő vállalattal is találkozhattak a civil szervezetek, akik szívesen működnének velük együtt akár más üzleti feladatban.