Zárásához közeledik a Check in 2 The Future programunk, amelynek célja segíteni a Z generáció tagjait a sikeres munkaerőpiaci beilleszkedésben és közelíteni egymáshoz a munkáltatók és a fiatal munkavállalók egymással szemben támasztott elvárásait.
Hogyan lehet hatékonyan együttműködni a Z generációval a munkahelyeken? Milyen elvárásokat támasztanak a fiatal munkavállalók, és hogyan lehet ezeket integrálni a vállalat kultúrájába? Mit szeretnének a vállalatok a Z generációs munkatársaiktól?
Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat a Check in 2 The Future projektünk során.
Becsekkolsz?
A Check-in 2 The Future projekt célja, hogy hidat képezzünk vállalatok és Z generációs fiatalok között a munkavállalás, pályaorientáció kérdésében és segítsük a Z generáció tagjait a sikeres munkaerőpiaci beilleszkedésben.
A program első lépcsőfokaként egy kutatást bonyolítottunk le 2023 őszén, amely két részfolyamatból állt: egyrészt fókuszcsoportos mélyinterjúkat folytattunk 21 fővárosi fiatal munkavállalóval és 9 HR pozícióban dolgozó szakemberrel; másrészt kérdőíves kutatásunkat 234 fővárosi értelmiségi munkakört betöltő vagy betölteni kívánó Z generációs töltötte ki. A kutatás során célunk volt feltérképezni a Z generációs pályakezdők munkahelyi elvárásait, illetve szerettük volna megismerni a fiatalokat foglalkoztató munkáltatók tapasztalatait.
A kutatás gyorsjelentése itt olvasható: https://civilimpact.hu/blog/check-in-2-the-future-gyorsjelentes/
A kutatás teljes összefoglalója letölthető innen.
Civil szervezetek bevonása
A kutatás kielemzése után négy civil szervezetet vontunk be a Civil Impact Akadémia képzésébe. A négy szervezet, akik részt vettek a mentorprogrammal kiegészített profilképzésen: a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA), a Kamasztér Alapítvány, a Konnekt Egyesület, a Fiatalok a Részvételért Egyesület. A Civil Akadémia célja, hogy civil szervezetek számára kínáljunk üzleti szemléletmódú képzést, amely által képessé válnak egy piacképes üzleti portfóliót létrehozni. A Check in 2 The Future projektben bevont négy nonprofit számára az volt a feladat az akadémián, hogy dolgozzanak ki olyan szolgáltatásokat munkáltatók számára, amellyel segítik a pályakezdő Z generációs munkavállalók beilleszkedését a vállalati környezetbe.
A program során három olyan üzleti szolgáltatás született, amelyet be tudtunk mutatni cégek képviselői számára: a VoxPop vitajáték ZGen Edition a Demokratikus Ifjúságért Alapítványtól, Z Gen Mátrix – Munkahelyi integrációs program a Kamasztér alapítványtól és a GenZ Akadémia a Konnekt Egyesülettől.
Ezt a három szolgáltatást bemutattuk a Good Impact rendezvényünkön március 21-én is. A projektek felkeltették számos nagyvállalat figyelmét, akiknél a programok megvalósíthatóvá váltak.
Mit kezdjünk a generációs különbségekkel egy cégen belül?
A DIA által kidolgozott VoxPop vitajáték ZGen Edition markáns része a játékosítás és a résztvevők élményalapú fejlesztése a konstruktív viták, hatékony munkahelyi kommunikáció érdekében. Manapság a Z-generáció kapcsán is számos hot topic jelent meg a munkahelyeken, melyekkel érdemes hatékonyan foglalkozni. Ilyen lehet a generációs különbségekből fakadó feszültség, hogy mindenről megvan a Z generációsok véleménye és ezt nem is rejtik véka alá, hogy energiaigényes a Z generációsok bevonása és megtartása, vagy éppen, hogy nincs meg velük a közös nyelv. A VoxPop vitajátékkal az a cél, hogy olyan témákról és olyan emberekkel is konstruktívan lehessen vitázni, akikkel nem feltétlenül beszélünk egy nyelvet. A játék garantálja a többszempontúság megjelenését, az egyenlő erőviszonyokat. Segít közelebb kerülni egymáshoz, új tudást szerezni új témákról, miközben egy jó közösségi élményt is biztosít a munkatársaknak.
A VoxPop vitajáték ZGen Edition csomag tartalmaz egy egy órás vita workshopot, itt élményszerű, játékos, interaktív módon ismerkednek meg a résztvevők az érveléstechnika alapjaival, a hibás érvekkel, a leggyakoribb vitaformákkal. Tartalmaz egy másfél órás VoxPop vitajátékot, mely kifejezetten vállalati, munkahelyi témára szabott tételmondatok alapján kerül levezetésre, valamint a workshop végén egy félórás facilitált feldolgozást, továbbá minden vállalati partner a workshophoz egy VoxPop vitajátékot és egy kártyajátékot is kap.
Z generációs dolgozók jólléte
A Kamasztér Alapítvány által fejlesztett Z Gen Mátrix egy komplex munkahelyi integrációs program, kimondottan a Z generáció igényeire kidolgozva. Olyan impulzusokat kapnak általa a pályakezdő fiatalok, melyek alapvető generációs szükségleteiket elégítik ki. Megkapják azt a figyelmet, törődést, elismerést és biztonságos légkört, melyben kibontakoztathatják egyéniségüket. Az ő eszközeiket használva az ő platformjaikon. A program által megélhetik a „valahová tartozás” élményét, természetesen a virtuális térben, hiszen ez az ő közegük, itt szeretnek közösségi hálót építeni, információkat gyűjteni, egymáshoz kapcsolódni. Motivációjukat az ingergazdag környezet kialakításával lehet fenntartani. A program rugalmas, gyorsan reagál a változásokra, vállalati igényre szabható, bővíthető és fejleszthető.
Az alapcsomag közösségépítésből, lelkisegély nyújtásból és napindító chat lehetőségből áll. Ezeken felül választható programelem a lelkesítő hétfői meetingek, generációs érzékenyítő tréning, csapatépítő szabadulószoba program és jövőtervezés a vállalatnál workshopok. Az alapítvány a tevékenységüket monitorozza, a fiatalokkal élő kapcsolatot létesítenek, visszajelzéseket kérnek. A HR-nek havonta feed backet adnak.
Felszabadítjuk a Z Generációban rejlő lehetőségeket!
GenZ Akadémia néven a Konnekt Egyesület olyan tréningeket fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a Z Generációsok ismerjék a személyes értékeiket és motivációjukat, jól tudják kommunikálni a szükségleteiket, használják a kreativitásukat.
Választható tréningek:
Purpose finding – Keressük meg a belső mozgatóerőt! Személyes motivációk feltérképezése.
Link a Bio-ban! – Személyiségjegyek, készségek és értékek feltárása.
Hé, Főnök! – Asszertív kommunikáció és/vagy digitális kommunikáció.
Design Thinking – Kreatív probléma megoldási módszerek megismerése és esettanulmány.
Chill out – Érzelmi intelligencia és stresszkezelés fejlesztése.
A GenZ Akadémiát egy tréningsorozat, AI alapú házifeladatokkal, mentorálással és közösségépítéssel egybekötve. Minden tréninget egy főtréner és egy Z generációs cofacilitátor valósít meg.
A szolgáltatások pilot megvalósításába három nagyvállalat kapcsolódott be, így indultak programok a H1 Systemnél, az MVM-nél és a Marriottnál. További megkereséseket is fogadunk, további információ és részletek a Kapcsolat menüpontban található elérhetőségeken.
A program az Európai Unió támogatásával, az ERASMUS+ projekt keretein belül valósul meg.